
Parowozownia na stacji Bytom Karb
Wąsk. ok. 1930 roku. Na zdjęciu od lewej parowozy serii T39, T38 i T38N
posiadają już numerację Deutsche Reichsbahn.
Foto: C. Berlingrodt (z kolekcji K. Soidy) |

Ogromna stacja funkcjonowała w Nowym Bytomiu w pobliżu dzisiejszej Huty
"Pokój" - stąd rozchodziły się linie w kierunku Chorzowa, Wirku,
Świętochłowic i Zabrza. W ostatnich latach swego istnienia stacja nosiła
nazwę Ruda Wsch. Wąsk. Foto: z kolekcji K. Soidy
|

Kolejne zdjęcie z ok. 1940 roku
prezentuje parowóz T38 na szlaku w Siemianowicach. Foto: z kolekcji
K. Soidy
|

W latach 30-tych XX wieku droga wodna łączyła Zabrze i Gliwice z Odrą.
Na nabrzeżu kanału widoczne węglarki wąskotorowe, w tle most, kórym
przekracza kanał główna handlowa ulica Gliwic, dzisiejsza Zwycięstwa.
Foto: z kolekcji K. Soidy
|

Unikalne zdjęcie okolic stacji Katowice
Wąsk. ok. 1960 r. Pociąg prowadzony parowozem Tw47 przejżdża przez dzisiejszą ul.
Korfantego w pobliżu dzisiejszego "Spodka", przed szlabanem oczekuje
interesujący samochodzik - pierwszy na świecie mikrovan, 6-osobowy Fiat 600 Multipla.
Foto: archiwum Gazety Wyborczej
|

W latach 70-tych spalinowe lokomotywy Lxd2 stopniowo zastępowały w pracy
parowozy Tw47 i Tw53. Stacja Bytom Karb Wąsk.
Foto:T. Suchorolski 29.07.77
|

Drużyna biegnie w kierunku parowozów serii Tw47. W tle widoczna
parowozownia Bytom Karb Wąsk., a w niej lokomotywa Lyd1. Foto:T.
Suchorolski 29.07.77
|

Wnętrze nastawni dysponującej Mc stacji Maciejkowice - największej na
kolejach wąskotorowych Polski i środkowej Europy. Foto: K.Soida VIII.85
|

W składnicy węgla w Miasteczku Śląskim
jeszcze w latach 80-tych XX wieku węgiel przeładowywano bezpośrednio na furmanki.
Foto: K.Soida VIII.85
|

Stacja Bytom Rozbark, po lewej stronie tramwaj linii 6 podąża z Bytomia
do Katowic, w tle wieże wyciągowe KWK Rozbark. Foto: K.Soida VIII.85
|

W wielu miejscach na sieci wąskotorowej istniały urządzenia przeładunkowe
na transport kolejowy normalnotorowy i samochodowy. Stacja Huta Miasteczko
Śl. Foto: K.Soida VIII.85
|

Stacja Katowice Szopienice Wąsk. obsługiwała gigantyczny niegdyś
koncern Giesche, później znany jako Huta Metali Nieżelaznych
Szopienice. Foto: K. Soida 1985
|

Stacja Siemianowice
Śl. obsługiwała aż do końca jej istnienia KWK "Siemianowice" szyb "Ficinus". Foto: K.Soida 1984
|

Stacja Paulina - tu główna linia biegnąca od Bytomia przez
Siemianowice rozdzielała się w kierunku Szopienic i Katowic. Foto: K. Soida 1985
|

Szlak Kopalnia Siemianowice-Siemianowice Śl. Wąsk. Foto: J. Halor 1984
|
|
|